Άμπερ και Τζόνι


Ο Τζόνι Ντεπ δεν είναι μόνο κουλ: είναι ο πιο κουλ κινηματογραφικός αστέρας που μπορείς να συναντήσεις. Σαν να λέμε, ο Γκάντι της μη βίας του κούλνες, ο Φρόιντ της Ψυχολογίας του κούλνες, ο Χριστός της Αγάπης του κούλνες. Δηλαδή ο κουλ του κουλ. Ο Τζόνι Ντεπ νομίζεις ότι γεννήθηκε κουλ.  Από τότε που τον θυμάσαι, δεν υπήρχε κάποια στιγμή που να μην ήταν σούπερ άνετος. Έκανε τη φυλακή να φαντάζει must και μετέφερε μια κάποια ναρκωτική μυσταγωγία της δεκαετίας του ’80 στη δεκαετία του ’90. Ήταν εκεί όταν σκοτώθηκε ο Ρίβερ Φοίνιξ και είναι φίλος του Άλις Κούπερ, του μόνου μουσικού αστέρα για τον οποίο ο Ντεπ δέχεται να είναι guys guy. Έχει παίξει σε συναυλία μαζί με τον Κουστουρίτσα. Η φωνή του είναι για το μυαλό όσο διεισδυτικές είναι και οι εισαγωγές των τραγουδιών των Led Zeppelin. Ο Τζόνι Ντεπ έμεινε για 14 χρόνια στο Παρίσι με τη Βανέσα Παραντί και δεν την παντρεύτηκε. Στα 53 του, στην ακμή της μέσης ηλικίας, ο Ντεπ προδόθηκε από την ίδια τη ζωή. Και φυσικά, από την αδιατάραχτη ομορφιά της Άμπερ Χερντ. 

Η Άμπερ κι εγώ συναντηθήκαμε για πρώτη φορά στο σινεμά, στο «Rum Diary». Δεν είναι φυσιολογικό- και δεν ξέρω πώς να εξηγήσω το γεγονός ότι δεν είναι- να κάθομαι με το στόμα μισάνοιχτο σε πρώτη γνωριμία. Η Άμπερ ήταν καλλονή που έκανε τους αμφιβληστροειδείς να χορεύουν το «La Coocaracha». Είναι σπάνιο να τύχει, επίσης δεν ξέρω πώς να το εξηγήσω, να βλέπω ένα κορίτσι στη μεγάλη οθόνη και να μένω ενεός. Ένα τοπ 5 γυναικών που έπαθα τον ίδιο ντουβρουτζά είναι το εξής:
-Άντζελα Γκερέκου στο «Πρόβα Νυφικού».
-Ζωή Λάσκαρη στο «Κορίτσια για Φίλημα».
-Αντζελίνα Τζολί στο τρέιλερ της ταινίας «60 δευτερόλεπτα»
-Ρόμι Σνάιντερ στον «Βοκάκιο».
-Ταΐσα Μενέζες, η κεντρική της εθνικής Βραζιλίας βόλεϊ Γυναικών και αυτό έγινε μόλις πριν από 15 μέρες.
Από τις 5 περιπτώσεις, οι τέσσερις προέκυψαν στην εφηβεία, κάτι που ενδεχομένως να αναδεικνύει την ομαλοποίηση.

Από cool Johnny, ο Ντεπ μετατράπηκε σε «Heeeeres is Johnny», για να θυμηθεί κάποιος και την κλασική ατάκα που ο Τζακ Νίκολσον ξεστόμισε στη «Λάμψη». Η Άμπερ Χερντ προσπάθησε για αυτό, αλλά ο Ντεπ την πάτησε μόνος του. Και ο λόγος είναι ότι η Άμπερ συντίθεται από κουάρκ και κύτταρα που μάλλον προέρχονται από την Εδέμ. Δεν πρόκειται για κορίτσι: πρόκειται για μία κατάσταση η οποία πολύ άνετα μπορεί να σε κάνει να βάλεις το κεφάλι στη λαιμητόμο- και σε αυτήν την περίπτωση όσο προσεκτικός και να είσαι οι αδένες του κορμιού σφίγγουν από την απελπισία. Ωστόσο, εδώ πρέπει να ξεκαθαριστεί κάτι: ο λόγος δεν γίνεται για τη συγκεκριμένη κοπέλα ως οντότητα, έστω κι αν η υπερβολή στην προκειμένη είναι ανεκτή. Ο λόγος γίνεται για την Άμπερ μέσα από τα μάτια του Τζόνι. Αυτό είναι που μας νοιάζει. Ακόμα και αν οι άνθρωποι είναι τοξικοί και δηλητηριώδεις, δεν γίνονται δηλητηριώδεις αράχνες ή οχιές, δηλαδή υποκείμενα εκ φύσεως θανάσιμα, που μπορεί να σε σκοτώσουν. Μπορείς να τους παρομοιάσεις με αυτά, αλλά δεν μπορούν, θέλοντας και μη, να είναι τέτοια.

Ακολουθώ, θέλοντας και μη, το διαζύγιό τους, αλλά είχα εκστασιαστεί από το γάμο τους. Όσο εκλεπτυσμένο και να θεωρούσα το γεγονός ότι κάποιος είναι τόσο σημαντικός ώστε να ζει για 14 χρόνια με ένα θησαυρό της Γαλλίας χωρίς να τον έχει αποκαταστήσει ενώπιον του έθνους- και με το έθνος να μη θέλει να την αποκαταστήσει, διότι με τέτοιους τρόπους απογειώνεται το στυλ του- υποπτεύομαι ότι έρεπα στην πιθανότητα ότι κάποιος γινόταν να αφήσει τη γυναίκα του για ένα κορίτσι που είναι ασύλληπτα όμορφο, μικρότερο της προηγουμένης, μόνο και μόνο επειδή τα γυρίσματα μίας ταινίας τους έστειλαν στο Πουέρτο Ρίκο, ένα νησί της κεντρικής Αμερικής. Μπορεί η Παραντί να την πλήρωσε, ή, με το χαριτωμένο φλέγμα της, να του έδωσε και την ευχή της για να φύγει, ούτως ή άλλως υπερπολιτισμός δεν υπάρχει, είσαι ή δεν είσαι, παρ’ όλα αυτά οσμιζόμουν την ιστορία των χολιγουντιανών ειδυλλίων να επαναλαμβάνεται, από το 1942 και τη Μαρτινίκα, το νησί της Καραϊβικής, όταν ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ ερωτεύθηκε τη Λορίν Μπακόλ. Και αυτό ήθελα να πετύχει.


Κατά τη διάρκεια του διαζυγίου νόμιζα ότι έβλεπα το «Gone Girl», εκείνη την ταινία που ο φίλος μου ο Αντώνης μού είπε ότι δεν του άρεσε επειδή είχε πάει στο σινεμά με μία κοπέλα η οποία του έκανε ψυχολογικό πόλεμο για το γεγονός ότι δεν της άρεσε, αλλά στην πραγματικότητα είναι ωραία, ο λόγος για να συμπαθήσω ξανά τον Μπεν Άφλεκ.  Η Χερντ εμφανίστηκε με φωτογραφίες που την έδειχναν μελανιασμένη και ισχυριζόταν ότι τη χτύπησε ο άντρας της. Ήταν η υπόθεση της Ροζαμάουντ Πάικ, η οποία έκανε ένα απίθανο ταξίδι διαστρέβλωσης έως ότου τέλος πάντων.

Ο Τζόνι έχασε την μπάλα. Είναι κάπως κατανοητό, όσο κι αν μοιάζει με την πτώχευση του κούλνες. Δεν θέλεις να είσαι 50 χρονών όταν ερωτεύεσαι σφόδρα μία γυναίκα η οποία ακόμα και στο δικό σου χάρτη του μυαλού, που περιείχε τη νεαρή οπτασία με το όνομα Γουινόνα Ράιντερ και το σούπερ μπόνους ότι ενδεχομένως να ήταν επί κρυπτώ κλεπτομανής πριν ακόμα μαθευτεί, αλλά αναγκαστικά είσαι 50 χρονών και θα ερωτευθείς γάμα τα, με ένα μαράζι να πιαστείς ακόμα από τη διάφανη κλωστή αθανασίας, η οποία πότε έρχεται και πότε φεύγει. Αλλά μόνο όταν την έχεις ανάγκη βλέπεις την ελλειπτική διαδρομή της και το για πότε με ένα πουφ εξαφανίζεται. Τι έκανε ο Τζόνι στην Άμπερ ακόμα δεν γνωρίζουμε: μπαμ μπαμ βγήκε ένα συναινετικό διαζύγιο, οι δύο πλευρές έριξαν χολή απέραντη και τελικά δεν ξέρουμε αν τη χτύπησε.

Μόνο όμως αν καταλάβεις τη μορφή και την ανδρική απελπισία θα μπορέσεις να πιάσεις την ουσία. Πώς η μορφή της οντότητας που είναι απέναντί σου και την οποία έχεις φιλοτεχνήσει ως ένα πλάσμα υπεράνω πάσης φαντασίας, παίρνει μία τερατική δυσβάσταχτη μορφή και σου τινάζει τα μηνίγγια, σου σφίγγει με τη μέγγενη το κεφάλι και σε τινάζει στα 420 Βολτ, με αποτέλεσμα να διεισδύεις στη φαντασιακή διάσταση του μεταλλαγμένου και να επιζητάς αίμα, μερικές σταγόνες που θα πέσουν στο έδαφος ίσα για να ανακουφιστείς. Ασφαλώς δεν επιτρέπεται, αλλά όσοι το έχουν ζήσει, αυτόν τον ορυμαγδό από δολοφονικές τάσεις, τη συστάδα από παρανοϊκά ουρλιαχτά, πω πω ρε φίλε, φιου, είναι πραγματική τύχη να περνάς από δίπλα χωρίς να βραχείς. Αυτή η σχιζοφρενής ραπτομηχανή ακούγεται στο κεφάλι σου, διαπερνά τα εγκεφαλικά κύτταρα, φτάνει στα ταραγμένα εκατομμύρια γραμμαρίων που δεν ήξερες καν ότι υπάρχουν και σου βιάζουν το κεφάλι, με αποτελέσματα αληθινές ζημιές και ενδεχομένως μελανιές που θα έπρεπε να σε οδηγήσουν στη φυλακή.

Είναι τόσο λεπτή η διαφορά σε έναν καβγά απέναντι σε ένα ζευγάρι που σφυρηλατείται από την οικειότητα και σε κάποιο που προσπαθεί να περάσει από το άσβεστο πάθος στην οικειότητα, σαν το πέταγμα τώρα να έχει βγάλει τις πατούσες τρία εκατοστά από το χώμα και οι ίκαροι δεν μπορούν ούτε να προσγειωθούν ούτε να πάνε ξανά πιο ψηλά, δεν θα πετάξουν, ενδεχομένως εκείνη η υπερπτήση ήταν η τελευταία φορά. Όποιος έχει βιώσει ένα τέτοιο καβγά και έχει πραγματικά αισθανθεί άσχημα για εκείνον σε σημείο να θέσει εν αμφιβόλω και τελικά να καρατομήσει την πιο εντυπωσιακή σχέση που έκανε ποτέ, βλέπει πια την κατάσταση σαν ένα μακρινό πόνο, αλλά ίσως ακόμα και τώρα, ακόμα και με δεκαετίες περασμένες, νιώθει εκείνη τη φλόγα. Ο Τζόνι ερωτεύτηκε την Άμπερ και μπορώ να σκεφτώ καμιά κατοσταριά λόγους να το κάνει, αλλά μάλλον δεν θα μπορώ να μαντέψω γιατί το έκανε.

Ακόμα και αν η Χερντ βάφτηκε και κατηγόρησε τον άντρα της, αυτό μόνο ύμνος στους αιματοβαμμένους καβγάδες του έρωτα σε φωνή Κάλλας στις 45 μοίρες μπορεί να αποδοθεί. Δεν είναι υγιές, εκτός κι αν βρίσκεσαι στις σελίδες του Μπραμ Στόκερ, που, από την άλλη, έχει αρκετό στυλ ώστε ο Βλαντ Γ’ Τσέπες να μη διατίθεται σε πτώση, όπως ο Ντεπ.

Μόνο στα μυθιστορήματα.

Στο ρόλο του properman

ο Λευτέρης Ελευθερίου
Άμπερ και Τζόνι Άμπερ και Τζόνι Reviewed by Proper Man on 9:04 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.