Τι μπορείτε να τρώτε πριν και μετά την προπόνηση


Όποιο άθλημα, οποιαδήποτε κι αν είναι η προτίμησή μας όσον αφορά την άσκηση, πρέπει και να γνωρίζουμε τις τροφές που καταναλώνουμε. Συνεπώς, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε όχι μόνο το ΤΙ τροφές προσλαμβάνουμε αλλά και  το ΠΟΤΕ. Χρήσιμο είναι λοιπόν να χωρίζουμε τις τροφές ανάλογα με τον γλυκαιμικό δείκτη που έχουν. Τι εννοούμε όμως με τον παραπάνω όρο;
Με απλά λόγια σαν γλυκαιμικός δείκτης ορίζεται η περιεκτικότητα των τροφίμων σε υδατάνθρακες, οι οποίοι με την σειρά τους αυξάνουν την γλυκόζη στο αίμα. Αύξηση της γλυκόζης στο αίμα, σημαίνει αναπλήρωση του μυϊκού γλυκογόνου και κατ' επέκταση αύξηση της ενέργειας μας. Άρα, όταν μιλάμε π.χ, για τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, εννούμε εκείνες με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες.

Παίρνοντας ως δεδομένο ότι οι ανάγκες του οργανισμού μας είναι αυξημένες αμέσως μετά το τέλος της άσκησης (30'-45'), χρειαζόμαστε τροφές υψηλού ΓΔ για δύο λόγους:

1.   Αναπλήρωση της ενέργειας, που χάθηκε λόγω της άσκησης.
2. Τα θρεπτικά συστατικά των τροφών υψηλού ΓΔ "αξιοποιούνται" καλύτερα από τον οργανισμό.

Στον αντίποδα, όταν δεν γυμναζόμαστε, είναι προτιμότερες οι τροφές χαμηλού ή μεσαίου ΓΔ γιατί δεν ευνοούν εύκολα την σύνθεση λίπους από τον οργανισμό. Τρώγοντας έξυπνα και γυμνάζοντας το σώμα μας σωστά, ο οργανισμός θα αρχίσει να ανταποκρίνεται και στα ερεθίσματα αλλά και στις προσδοκίες.


Παρακάτω εμφανίζονται 3 πίνακες με ενδεικτικές τροφές υψηλού, μεσαίου και χαμηλού ΓΔ, έτσι ώστε να μπορείτε να επιλέξετε σύμφωνα με τις ανάγκες σας κατά την διάρκεια της ημέρας.

Πίνακας 1 - Τροφές υψηλού γλυκαιμικού δείκτη
Αθλητικά Ποτά
Κορν Φλέικς
Καρπούζι
Πατάτες (βραστές ή ψητές)
Παγωτά
Κρουασάν
Μέλι
Μελάσα
Δημητριακά

Πίνακας 2 - Τροφές μεσαίου γλυκαιμικού δείκτη
Ρύζι (άσπρο, καφέ, μπασμάτι)
Μάνγκο
Ακτινίδιο
Χυμός πορτοκάλι
Χυμός γκρέιπφρουτ
Σοκολάτα
Μπανάνα
Σταφύλια
Άσπρο Ψωμί
Ψωμί σικάλεως
Γλυκοπατάτα
Παγωτό 0%

Πίνακας 3 - Τροφές χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη Γάλα (αποβουτυρωμένο)
Δαμάσκηνα
Γιαούρτι
Κριθαράκι (βραστό)
Πορτοκάλια
Μήλο (φρούτο ή χυμός)
Όσπρια
Φυστίκια
Ροδάκινο
Αχλάδι
Σταφίδα
Βερύκοκο

Στο ρόλο του properman
ο Νίκος Ραπτοδήμος
Τι μπορείτε να τρώτε πριν και μετά την προπόνηση Τι μπορείτε να τρώτε πριν και μετά την προπόνηση Reviewed by Proper Man on 3:30 PM Rating: 5
Powered by Blogger.