Το ποδόσφαιρο είναι business, ηλίθιε


Μπορεί η Ρεάλ, η Μπαρτσελόνα και η Μπάγερν να κυριαρχούν στα γήπεδα, όμως οι δείκτες τιμών αναφέρουν το αντίθετο: Το μέλλον ανήκει στην Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, η οποία έκτισε το κορυφαίο brand name στην ιστορία του παγκόσμιου αθλητισμού, μετά τους New York Yankees και τους Chicago Bulls και φυσικά στην Παρί ΣΖ, η οποία έχει την μοναδική τύχη να εκμεταλλεύεται μόνη μία μικρή χώρα, όπως το Παρίσι.

Η Deloitte απέστειλε σε όλους τους αρχισυντάκτες του ελληνικού Τύπου τα οικονομικά στοιχεία της Money League. Είναι μία διαδικασία promotion του επιχειρείν στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο. Και είναι αλήθεια πως το ποδόσφαιρο, καθυστερημένα βέβαια σε σχέση με το Αμερικάνικο, το NBA και το μπέιζμπολ, πλέον αποτελεί την κορυφή του οικονομικού πανηγυριού που στήνεται γύρω από αθλητικά πανηγύρια. Το ποδόσφαιρο είναι ξεκάθαρα business, ηλίθιε, όπως θα έλεγε ο αντίστοιχος Βόλφγκανκ Σόιμπλε στον ανίδεο αντίστοιχο Αλέξη Τσίπρα του ελληνικού αθλητισμού.

Φυσικά σε κάθε περίπτωση, ο ελληνικός αθλητισμός δεν έχει να κάνει μ’ αυτά τα πράματα του διαβόλου. Οι Έλληνες ζούμε στην άγνοιά μας η οποία αποτελεί πραγματική ευλογία: Τα έσοδα των κορυφαίων 20 ομάδων της Money League της Deloitte αγγίζει τα 6,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Λεπτομέρειες.



Η Ρεάλ Μαδρίτης βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης για 11η συνεχή χρονιά, με συνολικά έσοδα ύψους €577 εκατομ. (£439 εκατομ.) την περίοδο 2014/15. Αυτό βασίστηκε στα εμπορικά έσοδα της ομάδας, τα οποία αυξήθηκαν κατά €22,7 εκατομ. από την προηγούμενη περίοδο. Τα έσοδα από αγώνες σημείωσαν αύξηση ύψους €9,1 εκατομ. Τα έσοδα από ραδιοτηλεοπτικά δικαιώματα, ωστόσο, σημείωσαν πτώση της κλίμακας των €4,3 εκατομ. κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου.

Παρ’ όλα αυτά η έκθεση της εταιρίας αναφέρει ότι αυτή θα είναι κατά πάσα πιθανότητα η τελευταία χρονιά της Ρεάλ στην κορυφή. Η Λίρα ισχυροποιείται σε σχέση με το Ευρώ και η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, παρ’ όλο που πάει από το κακό στο χειρότερο θα καταλάβει την κορυφή από τη νέα σεζόν, με την προϋπόθεση ότι θα επιστρέψει στο Champions League. Οι «Κόκκινοι Διάβολοι» τούτη την ώρα βρίσκονται στην τρίτη θέση. 

ΘΕΣΗ       ΟΜΑΔΑ              ΕΣΟΔΑ
1 (1)       Ρεάλ Μαδρίτης      577 (549,5)
2 (4)       Μπαρτσελόνα       560,8 (484,8)
3 (2)       Μάντσεστερ Γ.      519,5 (518)
4 (5)       Παρί ΣΖ                480,8 (471,3)
5 (3)       Μπάγερν Μ.         474 (487,5)
6 (6)       Μάντσεστερ Σίτι   463,5 (416,5)
7 (8)       Άρσεναλ               435,5 (359,3)
8 (7)       Τσέλσι                  420 (387,9)
9 (9)       Λίβερπουλ            391,8 (305,9)
10 (10)   Γιουβέντους          323,9 (279)
11 (11)   Μπ. Ντόρτμουντ   280,6 (261,5)
12 (13)   Τότεναμ                257,5 (215,5)
13 (14)   Σάλκε                    219,7 (214)
14 (12)   Μίλαν                    199,1 (249,7)
15 (15)   Ατλέτικο Μ.           187,1 (169,9)
16 (Νέα) Ρόμα                    180,4 (127,4)
17 (19)   Νιούκαστλ            169,3 (155,1)
18 (20)   Έβερτον               165,1 (144,1)
19 (17)   Ίντερ                    164,8 (162,8)
20 (Νέα) Γουέστ Χαμ         160,9 (139,3)

*Σε παρένθεση οι περσινές επιδόσεις

Αυτό πάντως που δεν αναφέρει η έκθεση είναι το ενδεχόμενο να δούμε πολύ σύντομα την Παρί να βασιλεύει στο θησαυροφυλάκιο του Σκρουτζ. Η δυναμική της διοίκησής της σε συνδυασμό με το γεγονός πως έχει μία αγορά για πάρτη της, η οποία συγκεντρώνει μεγαλύτερο ΑΕΠ απ’ ολόκληρη την Αυστραλία, φτάνει και περισσεύει για να διώξει με τις κλωτσιές τις Μπαρτσελόνα και Ρεάλ από την κορυφή, όπως έκανε με την Μπάγερν Μονάχου.  Ειρήσθω εν παρόδω, οι Βαυαροί φαίνεται να είναι αυτοί που «κάρφωσαν» στη FIFA τους Μαδριλένους, Ρεάλ και Ατλέτικο για τις ανομίες τους στο πλαίσιο μεταγραφών ανήλικων παικτών. Τα μαχαίρια βγήκαν και είναι ακονισμένα. 



Μάχη όμως γίνεται και στα Social Media. Ο Mark o Zuckerberg ξεκίνησε να πουλά αέρα κοπανιστό και οι ομάδες βρήκαν τον τρόπο για να βγάλουν χρήματα απ’ αυτό. Η Παρί «πληρώνει» το γεγονός πως δεν αποτελεί βαριά φανέλα σε σχέση με τους υπόλοιπους διεκδικητές της κορυφής της Money League και γι’ αυτό δεν είναι τόσο διάσημη στα SM. Παρ’ όλα αυτά έχει αρχίσει ν’ ανεβαίνει, έχοντας αφήσει πίσω τη Γιουβέντους. 

Club                 Facebook      Twitter     Instagram
Μπαρτσελόνα     89,6             16,6          26,6
Ρεάλ Μαδρίτης   86,4              18             24,5
Μάντσεστερ Γ.   67,6               6,8            8,7
Τσέλσι                44,4              6,4            5,3
Άρσεναλ             34,5              6,8            5,1
Μπάγερν Μ.       34,1              2,5            4,9
Λίβερπουλ          27                 5,2            2,3
Μίλαν                 24,7              3,1            1,9
Παρί ΣΖ              22,3              3               3,6
Γιουβέντους       20,9              2,4             3

Κατά τα άλλα, τα Infographics της Deloitte είναι σκέτη ομορφιά. Οι ομάδες έχουν καταφέρει να διεισδύσουν στο 25% των χρηστών των Social Media παγκοσμίως, ενώ τα χρήματα που βγαίνουν από αυτές τις εταιρίες ανά δευτερόλεπτο είναι εξωπραγματικά. Ο Καπιταλισμός είναι πραγματικά υπέροχος...




Στο ρόλο του properman 

ο Σπύρος Δαρσινός
Το ποδόσφαιρο είναι business, ηλίθιε Το ποδόσφαιρο είναι business, ηλίθιε Reviewed by Proper Man on 9:33 PM Rating: 5
Powered by Blogger.