Όταν το gaming γίνεται αρρώστια





Η είδηση ότι ένας παίκτης του Fallout 4 έχασε την πραγματική του ζωή για χάρη του και στο τέλος μήνυσε την εταιρεία που το φτιάχνει, Bethesda, προβλημάτισε το properman.gr, που αγαπά το gaming, αλλά με όρια



Όταν όλοι σκεφτόμαστε το gaming, στο μυαλό μας έρχονται όμορφες στιγμές με φίλους ή την οικογένεια, παιδικές ή όχι μνήμες ενός hobby, που σε καμία περίπτωση δεν φαντάζεσαι ότι μπορεί να αποβεί μοιραίο για την ζωή σου. Κι όμως, το gaming στις μέρες μας έχει ξεφύγει αρκετά και εύκολα κάποιος μπορεί να μπερδευτεί μεταξύ του online lobby και της πραγματικής του ζωής. Αυτό συνέβη σε έναν Ρώσο, ο οποίος κατέληξε να μηνύσει την Bethesda, καθώς η ενασχόλησή του με το παιχνίδι Fallout 4, τον οδήγησε στην ανεργία, τον χωρισμό και την απομάκρυνση του παιδιού του από το σπίτι (διαβάστε την είδηση εδώ). Βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που ακούμε κάτι τέτοιο και σίγουρα δεν θα είναι η τελευταία, καθώς η λεπτή γραμμή μεταξύ hobby και εθισμού, έχει γίνει ολοένα και πιο δυσδιάκριτη τα τελευταία χρόνια. Παρά ταύτα, ο Ρώσος βρήκε το κουράγιο να βγει από τον εικονικό κόσμο του παιχνιδιού και να μηνύσει την εταιρία διανομής του, ζητώντας 7.000 δολάρια καθώς, όπως αναφέρει, πουθενά στο παιχνίδι δεν υπάρχει μία κάποια προειδοποίηση που να λέει ότι μπορεί να γίνει εξαιρετικά εθιστικό! Θα μπορούσε όμως κάτι τέτοιο να λύσει το πρόβλημα;





Το marketing δημιουργεί «πιστούς»

Το να ξέρεις πότε θα σταματήσεις το gaming ή όχι, δεν είναι δα και κάποια επιστήμη. Χιλιάδες παίκτες παίζουν το εν λόγω παιχνίδι και οι περισσότεροι ξέρουν. Βέβαια, ο Ρώσος, υποστήριξε πως μία ταμπελίτσα που θα προειδοποιούσε για την αυξημένη πιθανότητα εθισμού, θα ήταν αρκετή να τον κρατήσει μακριά απ’ αυτό, τουλάχιστον μέχρι τις επόμενες διακοπές που θα είχε χρόνο! Όλοι καταλαβαίνουμε πως κάτι τέτοιο δεν είναι αλήθεια.
Το σύγχρονο marketing, ειδικά στο gaming, χρησιμοποιεί διαφόρους τρόπους προκειμένου να πείσει τον παίκτη να αγοράσει το παιχνίδι άμεσα και να κολλήσει στον κόσμο του, με στόχο το κέρδος της εταιρίας. Φυσικά το ίδιο συνέβη και με το Fallout, το οποίο είναι τίτλος απ' αυτούς που λέμε tripeA! Η Bethesda, έβαλε όλη της την μαεστρία προκειμένου να δημιουργήσει ένα κοινό που θα αδημονεί να παίξει. Ανακοίνωσε καθυστερήσεις που φυσικά αποδείχθηκαν ψεύτικες, έβγαλε ένα κάρο trailers τα οποία προώθησε στους παίκτες με ημερομηνία κυκλοφορίας τις αρχές του 2016, έδωσε την ευκαιρία για προ παραγγελία σε online καταστήματα και όταν τελικά το έριξε στην αγορά, αυτό εξαφανίστηκε. Όμως όλοι γνώριζαν πως τα παιχνίδια της εταιρίας, όπως το Skyrim, είναι εξαιρετικά εθιστικά. Η μήπως όχι; Πως είναι δυνατόν να το γνωρίζει κάποιος που δεν έχει ασχοληθεί ξανά με κάποιο απ’ αυτά, όπως ένα παιδί;




Δεν αρκούν οι ταμπέλες



Τα παιδιά είναι τα μεγαλύτερα θύματα του σύγχρονου gaming, ειδικά στις χώρες που δεν τηρούνται οι ηλικίες πώλησης, όπως είναι η χώρα μας. Η κάθε εταιρία παραγωγής, είναι από το νόμο υποχρεωμένη να βάζει μία ταμπέλα στο κουτάκι του dvd, που να αναφέρει για ποιες ηλικίες είναι φτιαγμένο, κάτι που στο εξωτερικό τηρείται με ευλάβεια. Δύσκολα, δηλαδή, θα παίξει ένα παιδάκι παιχνίδι που έχει υψηλά ποσοστά βίας ή βρώμικο λόγο, εκτός και αν το επιλέξει ο γονέας γι’ αυτό, οπότε είναι μοιραίο πως εκεί το κατάστημα δεν μπορεί να βοηθήσει. Εδώ τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά, αφού στο βωμό του κέρδους τα παιδιά βρίσκονται, ειδικά τέτοιες μέρες, με παιχνίδια που δεν έχουν φτιαχτεί γι’ αυτά και τα αποτελέσματα είναι εμφανή σε κάθε σπίτι. Εθισμός, νεύρα και ελάχιστη κοινωνικοποίηση μακριά από την κονσόλα και όλα αυτά για να πάρει η εταιρεία 50 ευρώ και να χαρεί ο γονέας λίγες ώρες ξεγνοιασιάς (;).



Χρειάζονται πιο αυστηρά μέτρα


Οι ταμπέλες, λοιπόν, ακόμα και αν εφαρμοστούν στο 100% δεν αποτελούν λύση, εφόσον υπάρχει ο γονέας που δεν καταλαβαίνει τους κινδύνους που κρύβει αυτό το κουτάκι με το dvd που αγόρασε φθηνά και κρατάει το παιδί ήσυχο στο σπίτι. Χρειάζεται φυσικά περισσότερη γνώση για το τι μπορεί να προκαλέσει ένα ακατάλληλο παιχνίδι. Βέβαια, σαν γνήσιος Ελληνας ,θα πω ότι σε αυτό πρέπει να βοηθήσει και η πολιτεία, η οποία φαίνεται να έχει αφήσει τους γονείς στην τύχη τους και δεν ασχολείται καν με την διακίνηση των τίτλων, ούτε φυσικά και με τα προβλήματα που μπορούν αυτοί να φέρουν όταν φτάσουν στα παιδικά χέρια. Ο εθισμός στο ίντερνετ και στα ηλεκτρονικά παιχνίδια στις μέρες μας είναι αρκετά συχνός και με αυξητικές τάσεις, μα δεν υπάρχουν οι κατάλληλοι φορείς που θα ενημερώσουν για την πρόληψή του, παρά μόνο κάποιοι που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα μετά την δημιουργία του, όπως η ομάδα 18 ΑΝΩ ή το ΚΕΘΕΑ ΕΞΑΝΤΑΣ.



Μια κάποια λύση


Όπως καταλαβαίνετε, το πρόβλημα είναι αρκετά μεγάλο ακόμα και στη χώρα μας και η μοναδική λύση, θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι η αυστηρότερη αντιμετώπιση από τους ίδιους τους γονείς που αγνοούν το «parental control». Σε κάθε συσκευή που υπάρχει σε ένα σύγχρονο σπίτι, υπάρχει και κάποιο μενού που απενεργοποιεί συγκεκριμένες δυνατότητές της, όταν αυτή χρησιμοποιείται από κάποιο παιδί. Συγκεκριμένα στις κονσόλες, ο γονέας μπορεί να βάλει συγκεκριμένο όριο χρήσης ή να φτιάξει ένα λογαριασμό που θα απαγορεύει στα παιδιά του την χρήση παιχνιδιών που δεν προορίζονται γι’ αυτά. Όλα αυτά όμως όταν μιλάμε για νεαρά άτομα. Οι μεγαλύτεροι είναι «απροστάτευτοι» και το μόνο που μπορεί να τους σταματήσει είναι το όριο που θα βάλουν οι ίδιοι. Γι’ αυτό και θεωρούμαστε κύριοι του εαυτού μας, κύριοι...
Όταν το gaming γίνεται αρρώστια Όταν το gaming γίνεται αρρώστια Reviewed by Leonidas Boutivas on 8:30 PM Rating: 5
Powered by Blogger.