Διατροφή, όπως άσκηση




Δεν είναι λίγες οι έρευνες που υποστηρίζουν ότι η διατροφή δεν είναι μία κατάσταση, που αφορά μόνο τους αθλητές ή τους υπέρβαρους, αλλά όλους μας. Μια «δίαιτα» υψηλής ποιότητας, είναι ικανή να αλλάξει τη ζωή σου, είτε έχεις πρόβλημα βάρους, είτε όχι. Και αυτό γιατί οι υψηλές σε διατροφική αξία τροφές, βοηθούν τον ασκούμενο να νιώσει πολύ καλύτερα κατά τη διάρκεια της άσκησης αλλά και μετά απ’ αυτή.



Είναι γνωστό άλλωστε ότι το σώμα είναι ένα τεράστιο εργαστήριο χημείας και μία αναταραχή μπορεί να προκαλέσει έκρηξη. Έτσι ο γνωστός λίγο πολύ κανόνας, υδατάνθρακες για την ενέργεια και πρωτεΐνη για την μυϊκή αύξηση, φαίνεται όχι μόνο να ισχύει αλλά να γίνεται και ένα από αυτούς που θα πρέπει να μας συντροφεύουν για όλη μας τη ζωή.


Το κατάλληλο timing


Ο χρόνος που τρώμε είναι ένα ακόμα σημαντικό θέμα όσον αφορά την απόδοσή μας στην προπόνηση. Η υπερβολική πρόσληψη τροφής πριν την άσκηση μπορεί να προκαλέσει κράμπες ακόμα και διάρροια κι έτσι γίνεται αντιληπτό, ότι θα πρέπει να είμαστε αρκετά συντηρητικοί και προσεκτικοί. Βέβαια, μέτρον άριστον, καθώς ο υποσιτισμός μπορεί να αποβεί μοιραίος όσον αφορά τις δυνάμεις μας, σωματικές ή πνευματικές, λόγω κυρίως της πτώσης των σακχάρων στο αίμα μας. Ο κανόνας επιτάσσει τα μεγάλα γεύματα να γίνονται τρεις ή τέσσερις ώρες πριν από την άσκηση ενώ δεν πρέπει να θεωρείται παράλογη η κατανάλωση σνακ ακόμα και κατά τη διάρκειά της, αν η καταπόνηση είναι αρκετά μεγάλη. Μετά το πέρας, καλό είναι να λαμβάνουμε μεγάλες ποσότητες πρωτεΐνης αλλά και υδατανθράκων, προκειμένου να βοηθήσουμε τον οργανισμό στην αποκατάσταση των μυών.



Λίπη και μέταλλα


Μπορεί το λίπος να έχει κακοχαρακτηριστεί για τα δείνα που προξενεί στον οργανισμό μας η μεγάλη κατανάλωσή του, μα είναι αλήθεια ότι χωρίς αυτό δεν θα μπορούσαμε να ζήσουμε φυσιολογικά. Οι αθλητές πρέπει να έχουν αποθηκευμένο λίπος αρκετό για να καταναλώσουν αφού τελειώσει η ενέργεια που προσφέρει το γεύμα που κατανάλωσαν πριν την άσκηση και προέρχεται κυρίως από υδατάνθρακες. Το ελαιόλαδο εδώ θα κάνει τη διαφορά ενώ καλή πηγή λιπιδίων είναι και οι ξηροί καρποί. Εξίσου σημαντικά με το λίπος, είναι τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία. Μία σωστή διατροφή είναι αρκετή για να σας προσφέρει όλα όσα χρειάζεστε, ενώ σε περίπτωση που ο σύγχρονος τρόπος ζωής δεν σας αφήνει να τραφείτε σωστά δεν είναι λάθος να στραφείτε σε κάποιο συμπλήρωμα, που έχει βέβαια πάρει την έγκριση του ΕΟΦ.



Διατροφή, όπως άσκηση Διατροφή, όπως άσκηση Reviewed by Leonidas Boutivas on 10:30 AM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.